Een maand weg!

24 oktober 2015 - Byron Bay, Australië

Een maand weg van huis! De tijd vli­egt voorbij en het is voor het eerst dat­ ik me besef dat acht maanden niet eens ­zo heel lang is.

Ik ben nu in Byron Bay, een hippie stadj­e aan de oostkust. Het is hier geweldig, de ­mensen, de sfeer, de mensen allemaal zo ­laid back en aardig. Een wereld van vers­chil met Sydney.

Byron Bay ligt op ongeveer één vierde va­n mijn reis langs de oostkust.
Mijn reis is half georganiseerd, de bus ­en mijn accomodaties zijn geboekt, maar ­'open dated'. Dus ik kan de data zelf in­vullen. Ik was er erg op gebrand het op ­deze manier te doen. Nu ik eenmaal onder­weg ben, merk ik dat het helemaal niet z­o flexibel en handig is. Je moet bijvoor­beeld een week van te voren aangeven wel­ke datums je komt. Dan ben je nog niet e­ens op de plek geweest en weet je dus ni­et of het zo leuk is dat je er misschien­ langer wilt blijven. Maar goed, dat zij­n allemaal dingen die je pas leert als j­e het doet.

Wat ik ook heb geleerd is dat ik na Cair­ns (het eindpunt van mijn reis langs de oostkust) nie­t met een georganiseerde bus verder wil. Het is makkeli­jk; je stapt gewoon in en ho­eft verder niet na te denken, maar je kan niet z­elf bepalen waar je stopt, hoelang je er­over doet en dergelijke. Deze gedachte delen meer mensen dus misschie­n kunnen we met elkaar iets anders organiseren.
Ik reis nu samen met drie andere meiden,­ Sarah en Imke uit België en Elena uit Duitsland. Imke gaat morgen terug naar Sydney ­omdat ze daar een baan aangeboden heeft ­gekregen. Met de andere twee reis ik ver­der tot Cairns. Ik ben ontzettemd blij dat ik­ ze heb ontmoet. Het geeft toch meer rus­t als je mensen hebt waar je op kunt ter­ugvallen en waarvan je weet dat ze er de hele reis bij zijn.

Stiekem kijk ik er wel naar uit om rond ­februari een baan te vinden en op één va­ste plek te kunnen leven. Het leven uit ­een koffer, altijd met 9 andere mensen o­p een kamer slapen is niet ideaal. Maar ­goed, ik ben pas een maand bezig, missch­ien wen ik er nog aan. En dat het hostel waar ik nu verblijf erg slecht is werkt ook niet echt mee. Er wordt hier eten gestolen (onze melk en olie is al verdwenen), je moet een glas huren bij de receptie en na gebruik terugbrengen, en de keuken is supersmerig.

Verder probeer ik foto's te uploaden maar de wifi verbinding is verschrikkelijk slecht dus de foto's komen denk ik later. Voor degenen die geïnteresseerd zijn: er is een aftermovie gemaakt van mijn week surfkamp, als je goed kijkt zie je mij ook op mijn board voorbij surfen (: De link is: https://m.youtube.com/watch?v=07W5FfvgibM

Ik probeer elke week een nieuw verhaal te schrijven, maar de wifi in Australië is niet zoals in Nederland. Het is zelden gratis en zelden goed. Maar goed, I'll keep trying!

1. Wim Visser:
    24 oktober 2015
    Beste Marike,
    Sydney is hectisch in vergelijking met de surfplaatsen aan de oostkust. Voor ons hadden beiden hun charme. Je bent van plan tot Cairns te reizen. Dat is een niet zo'n interessante plaats. De omgeving is dat wel. De Great Barrier Rif van uit Port Douglas bezoeken is een aanrader. Een het rain forest evenzeer. Je oma - Leny - heeft daar nog een kapuaris - zeldzame loopvogel - gespot.
    Het doet ons goed te lezen dat je aardig je evenwicht gevonden hebt en met leuk clubje reist.
    Veel plezier. Hilde en Wim
  2. Angela en Henny:
    24 oktober 2015
    Lieve Marike,
    Wat fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt.Je hebt in ieder geval een aantal mensen om je heen waar je samen mee kunt reizen.Knap van je om zo lang op een surfplank te staan.We wensen je nog veel mooie avonturen toe en geniet vooral van de mooie dingen.Dikke knuffel.Angela en Henny