Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over mij

Hoi, ik ben Marike. Met mijn vwo-diploma op zak en met een hoofd vol plannen, zoek ik het avontuur op. Ik ga in mijn eentje backpacken door Australië, Nieuw Zeeland en Zuidoost-Azië. Hoe die tijd eruit gaan zien, kunnen jullie volgen op mijn blog. Mijn eerste reis alleen, aan de andere kant van de wereld. Dat kun je wel een avontuur noemen, toch?

Over mijn reis

Op zondag 27 september vlieg ik van Amsterdam naar Sydney. Ik start met een familiebezoek van een week, dan volg ik een week een activiteitenprogramma met andere backpackers. Daar worden we geïnformeerd over allerlei zaken die handig zijn voor een bestaan als backpacker (bankpas, bankrekening, wat voor werk, hoe regel je dat, enz). Na deze twee weken staat er niets vast. Dan begint het echte avontuur! Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Jij ook? Volg hier mijn avonturen en reis mee!

Bezochte landen

Ik heb 21 landen (9%) bezocht:

Australië, België, Bulgarije, Cambodja, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Italië, Laos, Nederland, Nieuw-Zeeland, Oostenrijk, Polen, Slovenië, Spanje, Thailand, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Vietnam, Zwitserland.